TROPSKA POSLASTICA - PLAŽA CHEESECAKE

13/06/2018

Sa početkom toplog vremena, stigao je i morski neizdrž. Jedino što mi je na pameti ovih dana je plaža i brčkanje. Ali kako se još nismo dogovorili ni gde bismo ni kada išli na to brčkanje, za sada svoje plažarenje obavljamo kod kuće. Ovoga puta, naša plaža je jestiva i ima ukus čizkejka. :)


Verujem da već imate svoj recept za čizkejk, zato ću prvo napomenuti da se ove plažice mogu, naravno, napraviti sa vašim receptom. A u slučaju da još uvek niste naišli na savršeni recept, evo mog, zapravo, maminog, koji ja prosto obožavam! :)


* 250gr maslaca (moja mama koristi jedanveliki margarin, ali ja nisam želela, ovako je i zdravije i kremastije)
* 300gr plazme

Umutite mikserom dok se masa ne sjedini. Napravite rukama ili kašikom svoj oblik plaže ili ostrva i stavite u frižider da se malo stvrdne dok umutite fil. Svoje plažice sam dodatno posula mlevenom plazmom da pojačam efekat peska. :) Na ostrvcima to nisam uradila, i dopadaju mi se obe varijante.


* 500ml Meggle slatke pavlake
* 2 velika kremsija (onih od po 250gr)
* 200gr šećera u prahu
* 3 kesice želatina
* 1/2 litra vode
* plava jestiva boja za kolače

Slatku pavlaku, kremsi i šećer u prahu umutiti mikserom. Želatin rastopiti u pola litra vode, na vatri uz neprestano mešanje, dok se skroz ne rastopi. Kada se prohladi, dodajemo ga u smesu koju smo prethodno umutili, i dobro umutimo mikserom. Sada je fil spreman za bojenje. Predlažem da dodajte po nekoliko kapi plave, umutite, vidite kako sam se dopada nijansa i tako ponavljate dok ne dobijete nijansu koju želite.

Deo sa filom tj morem u ovom slučaju, treba da bude veći od plaže, jer fila u čizkejku uvek ima mnogo više nego kore. Meni je bilo važnije da savršeno izgleda pa sam ja podelila na pola-pola, ali sam sigurna da bi bilo još ukusnije sa više fila. To ćete odrediti kada budete izabrali činije u kojima ćete služiti svoje čizkejkove. Ako se npr odlučite za teglice, plaža može da postane dno mora, pa onda more/fil, pa na kraju plutajući flamingos kotur. :)

Kada sipate fil, vratite tortice u frižider na nekoliko sati.


Deo sa malinama sam izbegla, jer nisam veliki fan istih. Ali pošto verujem da mnogo vas uživa u ovoj voćkici, naročito na čizkejku, predlažem da ih sakrijete u ‘pesak’ tj ispod plaže. Taman će biti prijatno iznenađenje, poput malog skrivenog blaga. :)

Umesto malina, koristila sam palmice i flamingos koturčiće od marcipana. Njih sam dodala nakon što su se tortice dobro ohladile.


Za flamingose će vam trebati roze, bela i crna boja koju dodajete u marcipan i mesite dok se ne oboji ravnomerno. Kako bih dobila lepu roze boju, u nju sam dodala i belu jer je macipan bež boje. Ako ne nađete roze boju, crvena i bela će vam biti dovoljne.

Za palmice sam, u nedostatku braon koristila malo crne i žutu boju za stabla. A za listove zelenu i malo bele.

Kada obojite marcipan, sve ostalo je kao igrarija plastelinom. Možete da pravite suncobrane i lopte, papuče, čak i kupače. :)


Obožavam ovaj recept jer je jednostavan i jako ukusan. Ako niste voljni da pravite plažu i želite običan čizkejk, kada se fil malo ohladi, preko njega dodajte maline pa prelijte razmućenim želatinom u koji ste sipali sok koji vam je ostao od malina (ako su iz zamrzivača, ostaće vam ekstrakt soka dok budu topile). Posle ovoga, naravno, ide na nekoliko sati u frižider. :)

Moj fil nije ispao baš kako treba, nisam ga dobro umutila, rekla bih, pa nije dobio željenu konzistenciju. Ali je svakako bio ukusan. :)


Ako vas zanimaju koturčić i maska za ronjenje, koje se nalaze na slamčicama, štampalice za njih ćete naći ovde.

Nadam se da vam se dopala ideja za tropski čizkejk. :)