ISPECITE KOD KUĆE SVOJU PORCELANSKU DASKU ZA SIR

29/05/2018

Već nedeljama želim da napravim nešto od polimerne gline, pa sam potrošila malo bogatstvo na raznobojna pakovanja, danima surfovala Pinterestom, isplanirala vaze, viseće saksijice, postolja za torte... i na kraju završila sa jednom jedinom daskom. :D Problem je taj što je ova glina jako tvrda i teško se mesi. Zato moj plan saksijice i obliku zebre nikako nije mogao da uspe. Od vaze sam odustala jer ne volim male, a najveće pakovanje gline koje sam pronašla nije bilo ni približno dovoljno za veliku vazu. Probala sam sve ovo sa pastom za modeliranje (koja je isto glina) - lako se mesi, suši se na vazduhu, ali u toku sušenja ume da se skupi i popuca. Zato volim polimernu glinu, kada se ispeče u rerni ostaje iste veličine i oblika, skroz je čvrsta i nije lako lomljiva za razliku od ove koja se suši na vazuhu. I ne brinite, našla sam način da je omekšam, koliko-toliko. :)


Kako biste sami kod kuće napravili dasku nalik ovoj,


Polimernu glinu ćete naći u skoro svim knjižarama, a izbor boja je, naravno, veći kada je knižara bolje snabdevena. Zato, ako imate određenu boju na umu, samo malo bolje potražite. Za neku standardnu veličinu daske predlažem dva mala pakovanja ove gline, ona kvadratasta (kao na ilustraciji iznad). I naravno, ako imate nekog snažnog pri ruci, uvalite njemu/njoj da vam pomogne. :)


1| U svojoj borbi sa polimernom glinom, konsultovala sam google, ali kako mi se nije preterano dopala ideja da biljnim uljem omekšavam glinu koju ću da pečem, odlučila sam da je, kao i prošlog puta, zagrejem 10ak minuta u rerni uključenoj na minimum. I dalje je bila tvrda ali mnogo manje nego na početku. Sada sam bar mogla da je oklagijam ako ništa drugo. :)

2| Prvo je malo umesite, koliko možete, do 'pljeskavičastog' oblika, pa onda krenite da razvijate oklagijom. Vodite računa da površina ostane ravna, bez udubljenja i  ispupčenja. Ako primetite ispupčenja koja se lagano pomeraju pri dodiru to je zapravo vazduh koji se zarobio u glini, pa ga zato bocnite čačkalicom ili iglicom i uglačajte površinu oklagijom.

3| Kada ste razvili glinu do željenje veličine/debljine, predlažem da prvo napravite šaru pa onda sečete oblik. Šare možete praviti na razne načine, a ja sam se ovog puta odlučila za otisak miljea. Ako se i vi odlučite za isto, sve što treba da uradite je da pozicionirate milje gde želite i još malo pređete oklagijom.

4| Sada možete da isečete željeni oblik. Ja sam izbrala standardan oblik kuhinjske daske, namerno ne vodeći računa o pravilnosti linija. Jer to joj daje šmek, zar ne? :) Predlažem da iskoristite dobar kuhinjski nož koji nije reckast.

5| Daska je sada spremna za pečenje. Najbolje je da pratite uputstva sa pakovanja vaše gline, ali moje iskustvo je pečenje na 110 stepeni, 30 minuta. Nakon toga je izvadite, pustite da se skroz ohladi i vaša daska je gotova. :)


Nadam se da vam se dopala ova ideja koliko i meni.
I naravno, ako pravite, šaljite fotke, jedva čekam da ih vidim! :)