PASTELNA USKRŠNJA JAJA

22/03/2017

Ne znam da li mi je ikada bilo zabavnije da bojim jaja nego prošle godine. A to je zato što sam napokon shvatila kako da dobijem nežne i pastelne boje kakve sam uvek želela. Tajna je u tome da se boje bela jaja. Ona se ne mogu baš često naći, ali srećom da ih pred Uskrs ima na pijacama. Ako ipak ne uspete da ih pronađete, možete sami da ih izbelite.


1| Dobro operite jaja od nečistoća.
2| Korisitite malo dublju šerpu, jer će biti pene. :) Sipajte dovoljno vode da prekrije jaja pa dodajte čašu sirćeta na litar vode.
3| Kuvajte jaja kao što biste ih inače kuvali, ali uklanjajte penu koja se stvara.
4| Kada je kuvanje gotovo, sačekajte da se jaja malo prohlade. Pa ih operite mlakom vodom.
5| Dobro ih istrljajte i osušite krpom.


Na redu je farbanje! Nije važno koje boje za jaja koristite, jedina važna stvar je da se ne drže dugo u boji ili da se boja rastvori u većoj količini vode nego što piše na uputstvu, kako bi boje ostale svetle i nežne. Boje koje sam ja koristila su gel boje koje se rastvaraju u mlakoj vodi. Mislim da je mnogo lakše farbati jaja na ovaj način bez ikakvog kuvanja, ali slobodno koristite boje na koje ste navikli. :)


Sada su jaja spremna za ilustracijice. Tanki markeri i mašta- to je sve što vam je potrebno. Ako vam manjka inspiracije, tu je uvek Pinterest ili Google. A svi vi koji mislite da ne umete da crtate, znajte, što je blesaviji i jednostavniji crtež, to je zabavnije i efektnije. Zato se opustite i zabavljajte, jer u tome i jeste stvar. :)


Moram da napomenem da prirodno bela jaja posle farbanja super primaju marker, ali da to nije bilo moje iskustvo sa jajima kuvanim u sirćetu. I dalje nisam sigurna da li samo nisu bila dovoljno suva kada sam krenula da crtam po njima, ili je to ipak zbog sirćeta. Planiram uskoro da proverim ovo još jednom, pa ću apdejtovati tu informaciju. :)


Neka jaja sam namerno ostavila da budu bela. Pa ako želite elegantniju varijantu, predlažem da na bela jaja, tankim crnim markerom dodate tufne, pruge, trougliće i slične jednostavne šare. Tako sam prošle godine išarala nekoliko guščjih jaja u svega 10ak minuta, a ispala su skroz neodoljivo. :)



Jako se radujem ovogodišnjem farbanju jaja, toliko da sam postala nestrpljiva!
( zvuk grickanja noktiju )